MAS wzmacnia środki regulacyjne dla usług cyfrowych tokenów płatniczych

Monetary Authority of Singapore (MAS) przedstawił propozycje, które określają sposób postępowania przedstawicieli biznesu  i środki dostępne dla konsumentów w celu ograniczenia potencjalnych szkód wynikających z użytkowania tokenów płatniczych. W propozycji określono również minimalne wymagania dotyczące technologii i zarządzania ryzykiem cybernetycznym dla dostawców usług DPT.

W odniesieniu do sposobu postępowania przedstawicieli biznesu, MAS zamierza wydać wytyczne dla dostawców usług DPT, aby wdrożyć następujące środki tj.:

  • identyfikacja, łagodzenie i wyraźne ujawnianie potencjalnych i faktycznych konfliktów interesów
  • publikowanie polityk, procedur i kryteriów, które regulują umieszczenie na liście DPT
  • ustanowienie skutecznych polityk i procedur w celu rozpatrywania skarg klientów i rozstrzygania sporów

W odniesieniu do środków dostępnych dla konsumentów, w ocenie MAS dostawcy usług DPT powinni zniechęcać klientów detalicznych do spekulacji kryptowalutami poprzez:

  • określanie świadomości ryzyka klienta w celu uzyskania dostępu do usług DPT
  • nieoferowanie żadnych zachęt do handlu kryptowalutami
  • niedostarczanie finansowania, marży lub transakcji lewarowanych
  • nieakceptowanie płatności kartami kredytowymi wydanymi lokalnie
  • ograniczenie wartości kryptowalut przy określaniu wartości netto klienta

Środki regulacyjne MAS dotyczące usług DPT zostaną wdrożone  etapami – od połowy 2024 roku. Zapewni to odpowiedni okres przejściowy dla dostawców usług DPT, który umożliwi prawidłowe wdrożenia tych środków.

Więcej informacji na stronie:

https://www.mas.gov.sg/news/media-releases/2023/mas-strengthens-regulatory-measures-for-digital-payment-token-services

We use cookies for functional purposes to enhance the user experience on our website and to create anonymous service statistics. By not blocking cookies, you consent to their use and storage on your device.