Singapur przyjął dodatkowe środki chroniące klientów bankowości elektronicznej

Monetary Authority of Singapore (MAS) i Stowarzyszenie Banków w Singapurze (Association of Banks in Singapore - ABS) ogłosiły dodatkowe środki chroniące klientów banków przed oszustwami związanymi z bankowością elektroniczną. Rozwiązania są stopniowo wdrażane przez banki.

Wśród nowych środków znalazły się m.in.:

- wymaganie dodatkowego potwierdzenia od klienta w sytuacji znaczących zmian w jego koncie lub w przypadku innych transakcji wysokiego ryzyka;

- zapewnienie samoobsługowego "wyłącznika awaryjnego" dla klientów, umożliwiającego szybkie zawieszenie konta w przypadku podejrzenia, że ich konto bankowe zostało zaatakowane;

- ułatwienie szybkiego zamrażania rachunków oraz operacji odzyskiwania środków, dzięki współpracy pracowników banku z Singapore Police Force Anti-Scam Centre;

- udoskonalenie systemów wykrywania oszustw w celu uwzględnienia szerszego zakresu scenariuszy oszustw.

Dodatkowo, aby ograniczyć  ryzyko wejścia na oszukańcze strony internetowe, zachęca się klientów banków do korzystania z mobilnych aplikacji bankowych, a nie z przeglądarek internetowych.

Swoje prace będzie również kontynuował komitet ds. oszustw przy Stowarzyszeniu banków w Singapurze, szczególnie w obszarach takich jak: edukacja klientów, uwierzytelnianie, wykrywanie  oszustw, obsługa klienta i odzyskiwanie środków.

Pełna treść komunikatu jest dostępna pod adresem: https://www.mas.gov.sg/news/media-releases/2022/additional-measures-to-strengthen-the-security-of-digital-banking.