Wzmocnienie ochrony prywatności danych i cyberbezpieczeństwa w USA

Consumer Financial Protection Bureau (CFPB) - amerykańska agencja zajmująca się ochroną praw konsumentów, wydała nowe zalecenia dotyczące bezpieczeństwa cybernetycznego i prywatności danych do ustawy o rzetelnej sprawozdawczości kredytowej, która reguluje sposób, w jaki firmy sporządzają raporty na temat konsumentów i jak zbierają dane na temat raportów konsumenckich dotyczących kredytów, ubezpieczeń, mieszkalnictwa i zatrudnienia. Ustawa ma na celu ochronę prywatności konsumentów.

Firmy są zobowiązane do dostosowania sposobu, w jaki wykorzystują i udostępniają raporty kredytowe i raporty kontekstowe zgodnie z nowymi zaleceniami CFPB.

W październiku 2021 r. CFPB nakazała dużym firmom technologicznym, w tym Amazonowi, Apple, Facebookowi (Meta) i Google, przekazanie informacji o ich planach dotyczących systemu płatności w celu zbadania wykorzystania przez nie danych konsumenckich.

CFPB chce pociągnąć firmy do odpowiedzialności za nielegalną windykację długów i fałszywą identyfikację konsumentów. Jest to krok w walce o poskromienie big tech i zapewnienie zgodności, która jest konsekwentnie podejmowana przez Kongres

Źródło:

https://www.consumerfinance.gov/about-us/newsroom/cfpb-issues-advisory-to-protect-privacy-when-companies-compile-personal-data/

https://www.finextra.com/newsarticle/40609/cfpb-strengthens-data-privacy-and-cybersecurity-with-new-rules