FCA wzmacnia przepisy dotyczące reklam inwestycyjnych wprowadzających w błąd

Urząd Nadzoru Finansowego Wielkiej Brytanii (ang. Financial Conduct Authority - FCA) zmienił przepisy, które dotyczą reklam inwestycyjnych wysokiego ryzyka, skierowanych do klientów detalicznych.

FCA wskazał, że rozszerzenie ochrony prawnej ma stanowić ochronę konsumentów, którzy mogliby być zainteresowani inwestowaniem w produkty wysokiego ryzyka, które mogłoby prowadzić do strat finansowych. Rozporządzenie będzie wymagało, od podmiotów oferujących produkty inwestycyjne wysokiego ryzyka, kierowania do konsumentów, prostych ostrzeżeń o wysokim ryzyku związanym z inwestycjami. Nowe prawo będzie zakazywało zachęcania przez takie podmioty do ryzykownego inwestowania, poprzez takie funkcje jak np.: „polecenie inwestycji znajomemu”.

Rozporządzenie jest kontynuacją działań prokonsumenckich FCA. Nie obejmuje jednak zasad promocji ofert inwestycyjnych w kryptowalutach. Ustawodawstwo dotyczące rynku kryptowalut jest nadal przedmiotem dyskusji w Parlamencie brytyjskim, a kwestie jurysdykcji FCA nad kryptowalutami mają zostać wkrótce potwierdzone.

W poprzednim roku Urząd Nadzoru Finansowego Wielkiej Brytanii interweniował w sprawie reklam promujących produkty wysokiego ryzyka wśród inwestorów i zmienił 4226 z nich..

FCA planuje wprowadzić do obrotu długoterminowe fundusze aktywów (LTAF) dla szerszej grupy odbiorców. Konsultacje w tym zakresie zostały już ogłoszone. Posunięcie to umożliwiłoby dywersyfikację portfeli konsumentów przy jednoczesnym zachowaniu ich ochrony.

Źródło: https://www.fca.org.uk/news/press-releases/fca-clamps-down-marketing-high-risk-investments-consumers