Rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych

Prezes UOKiK wydał Rekomendacje, które mają pomóc internetowym twórcom prawidłowo oznaczać treści komercyjne.

Rekomendacje są skierowane przede wszystkim do influencerów, agencji reklamowych
i reklamodawców. Zawierają zalecenia wraz z licznymi przykładami oznaczania treści reklamowych w różnych mediach społecznościowych (Facebook, TikTok, YouTube, Instagram oraz inne platformy umożliwiające publikowanie zdjęć lub relacji, materiałów filmowych/video) w zależności od rodzaju współpracy komercyjnej. Oznaczenie materiału reklamowego, publikowanego w mediach społecznościowych, powinno być czytelne, jednoznaczne i zrozumiałe dla każdego odbiorcy.

Rekomendacje stanowią istotny krok do wypracowania wysokiej jakości najlepszych praktyk w zakresie działalności reklamowej w mediach społecznościowych i uporządkowaniu dotychczasowych, różnych praktyk w obszarze influencer marketing. Dzięki ich wdrożeniu konsumenci będą właściwie informowani o tym, czy dany przekaz ma charakter neutralny czy handlowy i czy stanowi reklamę lub promocję produktów/usług innych podmiotów lub własnych przedsięwzięć influencerów.

Komunikat UOKiK oraz Rekomendacje są dostępne pod linkiem:

https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=18898