Badanie IBM dotyczące wyzwań technologicznych banków

W wynikach badania przeprowadzonego przez IBM Institute for Business Value widać różnice między celami dyrektorów banków, a oczekiwaniami konsumentów. Tylko 16% respondentów wykazało gotowość do korzystania z cyfrowych rozwiązań bankowości bezoddziałowej. Młodsi odbiorcy usług bankowych wymagają więcej od swoich banków, bo aż 79% respondentów oczekuje informacji na temat lepszych strategii oszczędzania, a 75% z nich byłaby zainteresowana wskazówkami inwestycyjnymi.

Z wyników badania wynika, że konsumenci doceniają obsługę klienta w bankach oraz portfel mobilny. Natomiast dyrektorzy banków przeceniają znaczenie płatności peer-to-peer oraz BNPL (odroczona płatność w e-commerce). Z wyników badania wynika również, że największe firmy technologiczne wyznaczając nowe standardy obsługi klienta wywierają rosnącą presję na banki. Podkreśla się też, że potencjał technologii transformacyjnych jest ograniczony m.in. przez brak standardów API czy zbyt dużą alokację zasobów na obszary działalności banków dotyczące cyberbezpieczeństwa.

Więcej informacji na stronie:

https://fintech.global/2023/09/14/ibm-study-uncovers-tech-challenges-hampering-financial-institutions/