FCA wydało 146 ostrzeżeń w ciągu pierwszych 24 godzin od wejścia w życie regulacji dotyczących systemu promocji finansowych dla kryptoaktywów

Od 8 października 2023 roku każda firma zamierzająca promować kryptowaluty w Wielkiej Brytanii musi przestrzegać wymogów prawnych, które obejmują uzyskanie autoryzacji lub rejestracji od FCA lub zatwierdzenia materiałów marketingowych przez upoważniony podmiot.

W liście dostarczonym firmom w zeszłym miesiącu regulator stwierdził, że jest "zaniepokojony słabym zaangażowaniem wielu niezarejestrowanych, zagranicznych firm kryptowalutowych, które mają klientów w Wielkiej Brytanii", a opóźniony poziom zaangażowania wzbudził "poważne obawy co do gotowości niezarejestrowanych firm do przestrzegania nowego systemu".

Zgodnie z Financial Promotions Regime, promocje związane z kryptowalutami muszą być wyraźnie oznaczone, pozbawione wprowadzających w błąd informacji i opatrzone wyraźnymi ostrzeżeniami o ryzyku. Dodatkowo, promocje te nie mogą „w niewłaściwy sposób zachęcać osób fizycznych do inwestowania”. Takie zmiany dostosowują wymogi dotyczące kryptowalut do standardów stosowanych wobec innych produktów inwestycyjnych wysokiego ryzyka.

Warto zauważyć, że regulacje dotyczące promocji finansowych obejmują wszystkie firmy zajmujące się marketingiem kryptowalut wśród konsumentów w Wielkiej Brytanii, niezależnie od ich lokalizacji geograficznej lub technologii wykorzystywanej do promocji. Intencją FCA jest ułatwienie konsumentom zrozumienia zakupów kryptowalut i związanego z nimi ryzyka.

FCA nadal identyfikuje podmioty, które mogą bezprawnie promować kryptowaluty nie angażując się przy tym w konstruktywny dialog z organami regulacyjnymi.