MAS wzmacnia środki regulacyjne dla usług cyfrowych tokenów płatniczych

Monetary Authority of Singapore (MAS) przedstawił propozycje, które określają sposób postępowania przedstawicieli biznesu  i środki dostępne dla konsumentów w celu ograniczenia potencjalnych szkód wynikających z użytkowania tokenów płatniczych. W propozycji określono również minimalne wymagania dotyczące technologii i zarządzania ryzykiem cybernetycznym dla dostawców usług DPT.

W odniesieniu do sposobu postępowania przedstawicieli biznesu, MAS zamierza wydać wytyczne dla dostawców usług DPT, aby wdrożyć następujące środki tj.:

  • identyfikacja, łagodzenie i wyraźne ujawnianie potencjalnych i faktycznych konfliktów interesów
  • publikowanie polityk, procedur i kryteriów, które regulują umieszczenie na liście DPT
  • ustanowienie skutecznych polityk i procedur w celu rozpatrywania skarg klientów i rozstrzygania sporów

W odniesieniu do środków dostępnych dla konsumentów, w ocenie MAS dostawcy usług DPT powinni zniechęcać klientów detalicznych do spekulacji kryptowalutami poprzez:

  • określanie świadomości ryzyka klienta w celu uzyskania dostępu do usług DPT
  • nieoferowanie żadnych zachęt do handlu kryptowalutami
  • niedostarczanie finansowania, marży lub transakcji lewarowanych
  • nieakceptowanie płatności kartami kredytowymi wydanymi lokalnie
  • ograniczenie wartości kryptowalut przy określaniu wartości netto klienta

Środki regulacyjne MAS dotyczące usług DPT zostaną wdrożone  etapami – od połowy 2024 roku. Zapewni to odpowiedni okres przejściowy dla dostawców usług DPT, który umożliwi prawidłowe wdrożenia tych środków.

Więcej informacji na stronie:

https://www.mas.gov.sg/news/media-releases/2023/mas-strengthens-regulatory-measures-for-digital-payment-token-services