Monetary Authority of Singapore (MAS) przedstawił propozycje, które określają sposób postępowania przedstawicieli biznesu i środki dostępne dla konsumentów w celu ograniczenia potencjalnych szkód wynikających z użytkowania tokenów płatniczych. W propozycji określono również minimalne wymagania dotyczące technologii i zarządzania ryzykiem cybernetycznym dla dostawców usług DPT.
W odniesieniu do sposobu postępowania przedstawicieli biznesu, MAS zamierza wydać wytyczne dla dostawców usług DPT, aby wdrożyć następujące środki tj.:
- identyfikacja, łagodzenie i wyraźne ujawnianie potencjalnych i faktycznych konfliktów interesów
- publikowanie polityk, procedur i kryteriów, które regulują umieszczenie na liście DPT
- ustanowienie skutecznych polityk i procedur w celu rozpatrywania skarg klientów i rozstrzygania sporów
W odniesieniu do środków dostępnych dla konsumentów, w ocenie MAS dostawcy usług DPT powinni zniechęcać klientów detalicznych do spekulacji kryptowalutami poprzez:
- określanie świadomości ryzyka klienta w celu uzyskania dostępu do usług DPT
- nieoferowanie żadnych zachęt do handlu kryptowalutami
- niedostarczanie finansowania, marży lub transakcji lewarowanych
- nieakceptowanie płatności kartami kredytowymi wydanymi lokalnie
- ograniczenie wartości kryptowalut przy określaniu wartości netto klienta
Środki regulacyjne MAS dotyczące usług DPT zostaną wdrożone etapami – od połowy 2024 roku. Zapewni to odpowiedni okres przejściowy dla dostawców usług DPT, który umożliwi prawidłowe wdrożenia tych środków.
Więcej informacji na stronie:
https://www.mas.gov.sg/news/media-releases/2023/mas-strengthens-regulatory-measures-for-digital-payment-token-services