Wytyczne EBA – zdalny onboarding nowych klientów

Europejski Urząd Nadzoru Bankowego (European Banking Authority - EBA) opublikował Wytyczne odnośnie rozwiązań wykorzystywanych w ramach zdalnego onboardingu klientów[1].

Mają one zastosowanie do instytucji kredytowych i instytucji finansowych w rozumieniu Dyrektywy 2015/849[2].

Wytyczne określają kroki, jakie instytucje kredytowe i finansowe powinny stosować, aby zapewnić bezpieczny onboarding nowych klientów, w zgodzie z przepisami dotyczącymi przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu oraz unijnymi przepisami o ochronie danych.

Dzięki Wytycznym łatwiejsze ma być ustalenie co jest, a co nie jest dozwolone podczas przyjmowania nowych klientów, także w zakresie przyjmowania nowych lub innowacyjnych form identyfikacji klienta przez instytucje kredytowe i finansowe.

Wytyczne wejdą w życie 6 miesięcy po ich opublikowaniu we wszystkich językach urzędowych UE. Aktualnie trwają prace nad tłumaczeniem.

Więcej informacji oraz tekst Wytycznych pod linkiem:

https://www.eba.europa.eu/eba-publishes-guidelines-remote-customer-onboarding


[1] Guidelines on the use of Remote Customer Onboarding Solutions under Article 13(1) of Directive (EU)  2015/849

[2] Art. 3 pkt 1) i art. 3 pkt 2) Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 z dnia 20 maja 2015 r. w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, zmieniająca rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 i uchylająca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2005/60/WE oraz dyrektywę Komisji 2006/70/WE

We use cookies for functional purposes to enhance the user experience on our website and to create anonymous service statistics. By not blocking cookies, you consent to their use and storage on your device.